ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

ایوان دانشنامه تخصصی معماری و شهرسازی

ابوشَهر

این وبلاگ به طور اختصاصی جهت گفتگو و تبادل اطلاعات و نظرات بین دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی و معماری و ارتباط با گاهنامه ابوشَهر می باشد.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

طراحی پوستر کوچه ی کودکی

شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳ ق.ظ
به شخصه وقتی استاد علیزاده گفت قراره پوستر بکشید یاد پوستر های تبلیغاتی استاد اسدی افتادم. ولی این پوسترها... هیچی بابا بهتره خودتون ببینید. راجع به کوچه ی کودکی هم باید اول یاد اون قدیم ندیما بیافتید ببینید توی کوچتون چه المان هایی بوده و بیشتر ذهن شما رو اونا پر کرده، مثلا اگه توی کوچه ی شما بچه ها زیاد بازی میکردن سعی کنید اینو نشون بدید یا اگه درختی بوده یا تیر برقی چیزی که سریع ذهن شما به اون معطوف بشه.
 ممکنه توی کوچه ی شما مغازه یا کارگاه یا کنار خیابون بوده باشه که در ان صورت رفت و آمد ماشین ها و مردم به چشم میاد. ممکنه هم توی آپارتمان زندگی کرده باشید که در این صورت توی طراحی پوسترتون اگه یه فضای باز با چند آپارتمان مسکونی بکشید بهتره. ممکنه هم زاغه نشین بوده باشید که در این صورت باید چندتا آدم گدا گشنه گونی به دست بکشید :)).
 بیشتر توی این تمرین سعی بر اینه که اون شئ یا المانی که از کوچه قدیمیتون سریع به ذهنتون خطور میکنه رو توی فضای کوچه قدیمیتون نشون بدید. یادتون باشه این طراحی با آب رنگه و نیازی نیست از کوچتون جزئیات زیادی دربیارید. در حد یه پرسپکتیو و نما و آدمک و اون المان یا شئ موردنظرتون که باعث میشه طرح شما با طرح بغلیتون فرق کنه البته که خودتون بهتر میدونید.

  • ۹۲/۰۷/۲۰
  • سجاد رنجبر

نظرات  (۳)

salam, alan in tasviraye ke gozashtin onaiee ke ostad goft y done tekhab konimo pirinte A5 begirim?? 
پاسخ:
a5 یا a4. پرینت رنگی
در تاریخ یکشنبه ۹۲/۸/۲۸ ساعت ۱۵ الی ۱۷ نشست علمی با موضوع "برنامه ریزی و طراحی فضاهای عمومی شهری" برگزار می شود.

انجمن علمی مهندسی شهرسازی پیام نور ساری از همه ی دانشجویان شهرسازی و همه ی علاقه مندان دعوت به عمل می آورد.
سلام دوستای خوبم .شما که تمام شرح واقعه هایتان از کلاس بیان معماری ست کاش از کلاس های دیگر هم می نوشتید . استاد خوبی دارید از تکالیفی که به شما می دهد مشخص است البته ناگفته نماند استاد ما نیز با علاقه وافر با ما کار می کنند و جا دارد همین جا از زحماتشان تشکر کنم .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی